Norint pateikti būtent Jums aktualią informaciją, šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies). Plačiau apie slapukų naudojimą skaitykite čia

Sutinku Nesutinku

5 žingsniai kaip išvengti vėluojančių atsiskaitymų

2021-05-05
 
 
Sėkmingas verslas - tai ne tik naujų klientų paieška. Be visų kitų svarbių faktorių, kas lemia sėkmę, ypatingai svarbu ir nuolatiniai pinigų srautai, kuriuos generuojate šiandien.
 
Tačiau kartais atsitinka taip, kad negaunant laiku pajamų, gali sutrikti visa įvykių grandinė. Tai deja,  dažnam sukelia nerimą, stresą, lyg užsidega raudona ryški lemputė, kad kažkas yra negerai ir pajamų srautas sustojo.  Ką daryti, jei nesulaukėte pavedimo laiku? Kaip išvengti nerimo ir streso dėl stringančio pajamų srauto?
 
Dalinamės 5 patarimais, kaip Jums apsisaugoti nuo vėluojančių įmokų:
 
1. Iš anksto nurodykite aiškias apmokėjimo sąlygas
 
Leiskite klientams, partneriams pačiu lengviausiu ir jiems priimtiniausiu keliu atsiskaityti su Jumis. Sutartyse ir sąskaitose būtinai nurodykite mokėjimo terminus. Tiek sutartyje, tiek kiekvienoje sąskaitoje aiškiai ir detaliai nurodykite kur atlikti mokėjimą. Jei turite galimybę, leiskite rinktis kelis mokėjimo variantus. Suteikite galimybę klientui atsiskaityti jam patogiu būdu. Naudokitės naujausiomis technologijomis, sudarykite debeto sutartis.
 
Jei siūlote nuolaidas, kad paskatintumėte greitesnį apmokėjimą, aiškiai tai nurodykite sutarties sudarymo metu ir nuolat apie tai priminkite
 
2. Nedelskite ir siųskite priminimus dėl neapmokėtų sąskaitų
 
Nelėtinkite savo verslo apsukų dėl vėluojančių įmokų. Jūsų klientas jausis daug geriau, jei gaus laiku draugišką raginimą sumokėti, nei piktą grasinimą jau praėjus terminui. Nepamirškite, kad tam turi būti tvarkingi procesai Jūsų įmonėje.
 
Po pirmojo raginimo gali būti taip, kad negausite mokėjimo. Skambinkite, naudokite kitus komunikacinius kanalus- galbūt Jūsų laiškas tiesiog pasimetė.
 
3. Identifikuokite linkusius vėluoti klientus ir neignoruokite net ir mažų skolų
 
Jei laikysitės vidinio nustatyto proceso, netruksite pastebėti klientų, kurie turi polinkį nuolat vėluoti. Atlikite veiksmus laiku ir greitai pastebėsite, kai Jūsų partneris patirs finansinių sunkumų. Kartais tai galite sužinoti iš netikėčiausių šaltinių- būkite budrūs.
 
Kitas Jūsų žingsnis, jei kita šalis patiria finansinių sunkumų-nedidinkite įsipareigojimų, kol padėtis dar labiau nepablogėjo. Kai finansinė padėtis pagerės, drąsiai kalbėkitės , klauskite ir ieškokite sprendimų, kaip galėsite kartu dirbti.
 
Net ir mažos skolos turi įtaką Jūsų finansiniams rezultatams. Dažnai orientuojamės į vidutines ir dideles pajamas, ignoruodami nedidelius likučius. Jei ignoruojame mažesnes sumas, metų pabaigoje galime pamatyti reikšmingus skaičius būtent dėl ignoruotų nedidelių mokėtinų sumų.
 
4. Atidėjimo galimybė
 
Nesiūlykite visiems mokėjimo atidėjimo galimybės- juk jūs ne bankas, o net ir bankai ne visus finansuoja. Įvertinkite kliento mokumą surinkdami kuo daugiau informacijos apie jo būklę. Sėkmingas pasiruošimas prieš pradedant santykius padės išvengti nemokių klientų dar prieš pradedant dirbti.
 
Visuomet aiškiai nurodykite atsiskaitymo sąlygas. Jei imsite palūkanas už vėlavimą, tai taip pat nurodykite tai pasirašomoje sutartyje. Rekomenduojame visas sutartis sudaryti su teisininkų pagalba, kad ginčo atveju nekiltų klausimų (www.teisespartneris.lt).
 
Laikykitės iškeltų sąlygų ir nenuolaidžiaukite. Tačiau, jei taip jau atsitiko, kad sutarimu nukėlėte mokėjimo terminus, leiskite klientui suprasti, kad tai dėl lojalių tarpusavio santykių.
 
5. Išlikite šalto proto
 
Galiausiai, aiškiai iškomunikuokite, kad žinote ir laikotės terminų ir nevalia jų laužyti. Kai tai žinos ir jūsų klientas, mokės laiku, norėdamas išvengti priminimų bei papildomų išlaidų.
 
Jei norite, kad verslas sektųsi, vėluojančių įmokų valdymas turi būti nuoseklus ir griežtas.
 
 
Rekomenduojame įmonėms sukurti aiškų vidinį procesą, kuriame apsibrėžiate kada ir kokius veiksmus atliksite siekdami atgauti vėluojančią įmoką.
 
 
Vis dėlto, jei išvengti vėluojančios įmokos nepavyko ir susidūrėte su skolininkais, kreipkitės į sąskaitų valdymo paslaugas teikiančią įmonę- sutvarkysime vėluojančias skolas, įmonės vidinius procesus ir užkirsime kelią atsirasti naujoms skoloms.
 
Susisiekime el.paštu: migle@legalbalance.lt arba tel.: +370 695 46328




Prenumeruokite naujienlaiškį