Skolų išieškotojo portretas – kitoks nei buvo piešiamas

Stereotipas, kad tipinis skolų išieškotojas – tvirtas, specialiai fiziškai parengtas, kovos menus įvaldęs ir ginklą nešiojantis vyras, jau praeityje. Pasak skolų išieškojimo bendrovės „Legal Balance“ specialistų, šių laikų skolų išieškotojas dažnai – nė trisdešimties neturinti teisininkė, kurios pagrindiniai ginklai – profesinės žinios, aukštas emocinis intelektas ir empatija. „Pavyzdžiui, pas mus moterų dirba dvigubai daugiau negu vyrų, o darbuotojų amžiaus vidurkis yra 28 metai“, – sako bendrovės direktorius M. Šlepetis.

Koks visgi yra šiuolaikinis skolų išieškotojas

Skolų išieškotojai pasižymi gera adaptacija, yra lankstūs ir geba greitai spręsti netikėtas situacijas. „Šioje srityje dirbantys teisininkai turi gebėti greitai ir lanksčiai spręsti netikėtas situacijas, pasižymėti racionaliu mąstymu ir gera atmintimi. Skolų išieškotojas turi būti darbštus, kantrus, mokantis išklausyti bei įsigilinti į kiekvieną detalę. Be to, skolų išieškojimo srityje dirbantis teisininkas pasižymi gera iškalba ir sudėtingus teisinius dalykus moka paprastai apibūdinti bei pristatyti su teise nesusijusiems žmonėms“, – pažymi „Legal Balance“ administracijos ir personalo vadybininkė, verslo psichologė Ieva Pranskūnaitė.

I. Pranskūnaitė pastebi, kad gerų rezultatų pasiekiantys teisininkai yra įžvalgūs ir pasižymi išvystytu emociniu intelektu. Pasitelkdami empatiją, jie dažnai sugeba suprasti, ką kiekvienas klientas ar skolininkas jaučia, kokios pagalbos tikisi, kaip norėtų komunikuoti ir pagal tai pasirenka bendravimo principus. Skolų išieškotojai kiekvieno pokalbio su skolininku metu susiduria su didesne ar mažesne stresine situacija, į kurią reikia tinkamai reaguoti.

Abipusė nauda: keičiasi ir skolininkų elgesys

Pasak „Legal Balance“ direktoriaus M. Šlepečio, jau keli metai taikomi profesionalūs, etiški skolų išieškojimo metodai, kur teisininkai ieško efektyviausio būdo, padedančio atrasti pusiausvyrą tarp kliento poreikių ir ilgametės teisinės patirties.

 „Atsižvelgiant į kiekvieno skolininko padėtį, siūlomi optimalūs sprendimai, kurie būtų palankūs tiek kreditoriui, tiek ir skolininkui. Dažniausiai šioje srityje dirbantys teisininkai stengiasi orientuotis ne tik į pačią problemą (kodėl skolininkas nemoka, kas trukdo, kokios priežastys tai nulemia), bet ir į situaciją lydinčias emocijas – matydami, kad skolininko elgesį pakeisti bus sunku, stengiamasi keisti jo suvokimą – padėti suprasti ir pripažinti savo teisinius įsipareigojimus, o pripažinus ir supratus visas pasekmes, pradėti tuos įsipareigojimus vykdyti. Stengiamasi sukurti pasitikėjimu grįstus santykius, suderinti terminus, kada bus atliekami bent maži skolos grąžinimo mokėjimai“ – sako M. Šlepetis. „Pastebime, kad skolininkams įsitikinus, jog skolų išieškojimo įmonės teisininkai yra geranoriški ir supratingi, ima vertinti kuriamą tarpusavio ryšį ir siūlomą bendradarbiavimą. Be to, patys deda daugiau pastangų, kad skola būtų grąžinta kuo greičiau“, –  priduria M. Šlepetis. 

2017-09-29